Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević zajedno je sa predsednikom Skupštine Grada Novog Sada Zdravkom Jelušićem i zaštitnicom građana Novog Sada Marinom Popov-Ivetić primiou Gradskoj kući zaštitnika građana Republike Srbije Zorana Pašalića koji sa zamenicima i saradnicima iz Stručne službe boravi u radnoj poseti Novom Sadu povodom obeležavanja “Dana ombudsmana”.
– Ovo je prvi put za pet godina koliko sam na čelu Grada, da smo u prilici da održimo ovakav sastanak, odnosno da nas poseti Zaštitnik građana Republike Srbije u našem gradu i to sa gotovo celim svojim timom. Danas smo razgovarali o konkretnim stvarima i saslušali jedni druge, a fokus je bio na pitanjima koja smo izdvojili kao lokalna samouprava. Zaštitnica prava građana Novog Sada je tokom razgovora iznela svoja iskustva i zapažanja, a čuli smo i od republičkog Zaštitnika građana šta je to što oni sa centralnog republičkog nivoa uočavaju kao problematiku koja se reflektuje na gradove i opštine.Mi smo spremni da nastavimo dalju saradnju i nadam se da ćemo ići u pravcu organizovanja periodičnih sastanaka po određenim segmentima, odnosno po onome što građani ističu kao njihove zahteve ili pritužbe, a tiču se kako centralnog, tako i lokalnog nivoa – rekao je gradonačelnik Miloš Vučević i zahvalio se Zoranu Pašaliću na, kako je rekao, pozitivnom presedanu, jer je po prvi put republički ombudsman došao u posetu gradu i razgovarao direktno sa predstavnicima lokalne samouprave i Novosađanima o aktuelnim problemima.
Zaštitnik građana Zoran Pašalić istakao je da ispunjava obećanje dato prvog dana po stupanju na dužnost, a to je da će biti otvoren prema građanima i da će dolaziti u njihove opštine.
– U direktnom kontaktu sa građanima, uvideo sam da mnogi koji žele da razgovaraju sa mnom lično, nisu u situaciji da dođu u Beograd gde se nalaze kancelarije Zaštitnika građana, i to uglavnom iz finansijskih razloga. Kao što smo danas u poseti Novom Sadu, tako ćemo obići celu Srbiju. Veoma sam zadovoljan razgovorom sa čelnicima Grada Novog Sada, jer se razgovor kretao isključivo u pravcu rešavanja konkretnih problema. Pokrenuli smo mnoga pitanja, a siguran sam da ćemo im dati epilog i da će to biti na korist građana Republike Srbije. Ta direktna i otvorena komunikacija je veoma bitna, jer se problemi efikasnije rešavaju neposrednim kontaktom sa onim ko može da ih reši, a to je mnogo bolje od dugotrajne pisane komunikacije ili nekog drugog načina koji usporava rešenje problema – rekao je Zoran Pašalić.
Nakon sastanka u Gradskoj kući, zaštitnika građana primio je u Skupštini grada predsednik Skupštine Zdravko Jelušić i sekretar Skupštine Marko Radin, a tom sastanku prisustvovali su i predstavnici gradskih uprava, Centra za socijalni rad, kao i Policijske uprave u Novom Sadu. Tom prilikom ombudsman je bio u prilici da sa prisutnima iz Gradske uprave razmeni iskustva i da sugestije za dodatno poboljšanje rada Gradske uprave, pre svega okrenute prema potrebi građana.
U okviru “Dana ombudsmana”, zaštitnik građana se u Novom Sadu susreo i sa građanima, Pokrajinskim ombudsmanom i nevladinim organizacijama.